Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:63
banner
Inšpirujúce osobnosti

Ako začať správne posilňovať (Interview)

Dnes sme v interview vyspovedali zaujímavého a veľmi progresívneho človeka z východného Slovenska. Venuje sa podobným veciam ako my a spája nás dokonca aj veľmi podobná filozofia. Ak žijete na východe Slovenska toto je správny človek na osobný kontakt. Čo zaujímavé sa dnes dozviete?

 
img
Branislav Kern
Pridané: 30.01.2014, 21:05
Reagovať
Pridané: 30.01.2014, 21:05
Reagovať
Kratke svaly
Ahoj vlado, chcem sa ta spytat, ze ako na kratke svaly na bicepsoch (nieco som ziadny bicepsofil)... ked napnem tak medzi svalom a laktom je miesto na 3 prsty.. vcelku ma to frustruje lebo to vyzera zvlastne a neviem ci to nieje zdravotne bezpecne casom.. cvicim z vlastnou vahou len teraz som mal prestavku...

velmi pekne dakujem !
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 01.02.2014, 19:46
Reagovať
Pridané: 01.02.2014, 19:46
Reagovať
Re: Kratke svaly
S tym sa len tazko da nieco urobit. Kratke svalove bruska (biceps, lytko) su geneticky dane. To znamena, ze tvoji predkovia pre teba pripravili geneticku vybavu, ktora predurcije aj tvoje fyzicke schopnosti. Tak napriklad mas kapacitu vela energie nabit cez svoje slachy, co znamena, ze si viac rychlostno-dynamicky sportovec, ako silovo-dynamicky sportovec. Je to na dlhsiu debatu, ale mal by si vediet, ze bez ohladu na vsetko, aj to co dnes mas, mozes premenit na pekne vysledky. Takze ziadne sklamanie, hor sa do poriadneho treningu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Branislav Kern
Pridané: 07.02.2014, 14:51
Reagovať
Pridané: 07.02.2014, 14:51
Reagovať
Re: Re: Kratke svaly
no vlastne aj tie litka mam.. a nieje nejake literatu alebo clanky na internete ak by sa dalo rad by som sa otom nieco viac dozvedel.. velmi pekne dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.02.2014, 23:43
Reagovať
Pridané: 10.02.2014, 23:43
Reagovať
Re: Re: Re: Kratke svaly
Velmi dobre informacie najdes o tejto teme v tejto knihe:

http://www.martinus.sk/?uItem=50890
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Branislav Kern
Pridané: 30.01.2014, 21:06
Reagovať
Pridané: 30.01.2014, 21:06
Reagovať
Re: Kratke svaly
niesom*
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mirber
Pridané: 14.11.2013, 01:06
Reagovať
Pridané: 14.11.2013, 01:06
Reagovať
otazka
dobry den pan Zlatos,rad by som vedel vas nazor na moju dilemu,ktora sa tyka nasledovneho: moja pracovna doba je od 14.00 do 23.00,takze musim chodit do fitka doobeda. doteraz som chodil od 9.00 do 10.00.potom obed a hodinka spanku, no a do roboty..no ale mam pocit,ze takto doobeda mam slabsiu vykonnost,som taky rozospaty este v tej posilke.tak teda k tej mojej otazke : ze ci by nebolo lepsie dlhsie si pospat rano,potom ist do fitka napr.od 11.30 do 12.30 potom obed , vynechat tu hodinku spanku a ist rovno do roboty.bol by som vam za vas nazor velmi vdacny. s pozdravom miro berko
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.11.2013, 23:04
Reagovať
Pridané: 26.11.2013, 23:04
Reagovať
Re: otazka
Je to na zvazenie, mozno rano vstavate v strede spankoveho cyklu, co pre telo nie je idealne. Po dalsie mozno ste nocny vtak a tym padom vam nikdy rano nebude cvicenie OK. Po dalsie mozno nemate rano doplnene zasoby glykogenu v tele (mimo superkompenzacnej fazy) a preto vykon nie je optimalny, lebo ste nestihli zregenerovat. Treba si zaspominat, ci vobec niekedy bol rano vykon optimalny. Rozhodne vsak treba ist na lacno, bez jedla, iba s tekutinami. Na vysom mieste by som si to vyskusal vymenit a porovnaval pocity a vykony na treningu. Ista miera pokusov a omylov je nevyhnutna. Drzim palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tibi
Pridané: 12.08.2013, 13:26
Reagovať
Pridané: 12.08.2013, 13:26
Reagovať
trening
Ahoj Vlado,



Inspirovany tymto interview,
poprosim o radu, ako si udrzat dobre zdravie kondiciu.
Nikdy som nebol vytrvalostny sportovy typ, skor napr. hodit ostep, skocit,.. a mat pokoj 
Hraval som 3x tyzdenne rekreacne futbal ( mam uz 55 rokov- liekom stabilizovany krvny tlak – male davky 1 lieku) . Pri futbale , sa mi natrhli kolenne vazy. Dlhsie 3 roky som vobec nemohol hrat futbal, tak som si kupil bicykel. Zoznamil som sa s chalanmi, ktori jazdili cestnu cyklistiku a nadseny som zacal trenovat. Co ako som trenoval ( chcel som aj sutazne vo svojej kategorii, nejak mi to neslo, prvy sprint v baliku a uz ma nechali a ja som sa ledva doplazil domov) trenoval som (55 rokov) 4x tyzdenne Ut, St, So Ne.
Zacal som stracat na vahe (180cm 78kg(povodne 87kg) – tak ako pred 35 rokmi). Zatazovy test na biku, zistil ze by som nemal dlhodobo prekracovat tepy 140 ( 250W) . Cize to by malo byt moje max, aj ked este aj pri 150 necitim problem ( nad 150 uz som zadychany-uz nevladzem). Pri tepoch nad 140 mam v EKG extrasystoly.
Po precitani vasho rozhovoru s Radovanom Gergelom a nasledne clanku http://radovangergel.blog.sme.sk/c/318745/Ruky-a-srdce-prec-od-maratonov.html , kde sa moc neodporucaju len vytrvalostne activity, som rozmyslal ako dalej so sportom, ci sa umarat na biku (300km tyzdenne).
Ked som bol este dorastenec chodil som na judo, co sa mi pacilo , neskor 3x tyzdenne futbal , sem tam doma kliky,..
Prosim o radu ako si rozvrhnut sport na tyzden ( mam moznost si to zadelit) , aby to bolo prospesne mojmu zdraviu : rad mam cinky ( mam doma), detom som spravil hrazdu v zahrade, mam bike, a konecne v nedelu znova hram rekreacne (opatrne)futbal.
Citim, ze nie som cisty vytrvalec- cyklista. Tesil by ma silovy +vytrvalostny+inetrvalovy trening , ako to najlepsie nacasivat na tyzden.
Viem , ze som toho vela napisal, ked budete moct , napiste mi , velka vdaka
Juri
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 12.08.2013, 23:20
Reagovať
Pridané: 12.08.2013, 23:20
Reagovať
Re: trening
Zdravim ta Juri, myslim ze ta v mojej odpovedi potesim. Rozhodne cesta 300km / tyzden nie je ideal. Navrhujem aby si 2x do tyzdna trenoval intervalovo (napr. pondelok a stvrtok) + 30 min. sila (cinky). Utorok a piatok si daj nieco vytrvalostne na max. 45-60 min. pripadne ak by si predsa ostal len na 45 minutach, tak este si daj na zaver 15-20 min posilku. Stredu a v sobotu len sila (na 30 min. max) a v nedelu oddych. Nech sa ti dari napredovat a udrziavat svoje zdravie i vitalitu este dlho do neskoreho veku.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tibi
Pridané: 14.08.2013, 08:18
Reagovať
Pridané: 14.08.2013, 08:18
Reagovať
Re: Re: trening
Ahoj Vlado, dakujem za odporucania. Nerozumiem tomu asi,..tak malo casu staci na trening ? V pripade treningu sily sa ani nerozcvicim a uz skoncim :)
Vcera som zacal 1. vytrvalostny trening na biku 1 hod. a bolo mi malo. Vytrvalost budem trenovat na biku, pripadne beh. Intervalovy trening na stacionarnom biku. Hm , silu to veru neviem, co za 30 min.
Je mozne pouzivat aj po takychto kratkych treningoch WP, pripadne BCAA. ???
vdaka , za tvoju trpezlivost
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 20.08.2013, 22:06
Reagovať
Pridané: 20.08.2013, 22:06
Reagovať
Re: Re: Re: trening
Ahoj, tu nejde o objem, ale o intenzitu. Vytrvalost si mozes natrenovat aj za 30 minut, pokial zvolis spravny treningovy pristup. Skus si nastudovat CFT metodu od Ori Hofmekler a pochopis o com hovoris. Ak ide o akykolvek trening, WP s vodou najskor az za 30 minut po, BCAA nemusis pouzit, alebo ich pridaj extra do WP s vodou.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
kuko0
Pridané: 08.06.2013, 22:21
Reagovať
Pridané: 08.06.2013, 22:21
Reagovať
protein
Super stránka dlho som na niečo také čakal:)
Mal by som aj jednu otázku,nakoľko študujem a mám menej financii chcel by som sa opýtať na váš názor na tento protein:http://www.protein.sk/e-1929-whey-protein-concentrate---wpc-80-neochuteny---still-mass
je to koncentrát
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 18.06.2013, 20:37
Reagovať
Pridané: 18.06.2013, 20:37
Reagovať
Re: protein
Na zaciatok by to mohlo stacit. Neviem ci to zlozenie je uplne co sa tam uvadza, ale pokial by tam bol len ten protein, tak by to bolo fajn (napr. bez umelych sladidiel a pod.)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
BaclaJean
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
BCAA
Ahoj, v prvom rade Vám obom ďakujem za článok - opäť ďalší zaujímavý človek venujúci sa cvičeniu / stravovaniu, a dokonca z východu ;)
.. Po dnešnom prečítaní niekoľkých (asi 15 :) článkov na Radovej stránke som našiel jednu vec, kde sa s Vladovými odporúčaniami trochu líšite (inak buď tvrdíte to isté / podobné (strava), alebo sa dopĺňate (cvičenie), no jedna vec ma zaujala, a chcem poprosiť Vlada aby mi na ňu odpovedal: Obaja "ospevujete" BCAA ako vynikajúci doplnok (úplne súhlasím, sám ho už vyše roka používam 4x do týždňa). Používam však "tabletky" z Kompavy, dávkované ako odporúča Vlado (2-4 pred tréningom, 4 po tréningu). 1 tabletka má 0,4 g (resp. 400 mg), takže ak si ich dám 6, je to cca. 2,5 g za deň, teda cena 57 centov na deň (pre mňa OK). Rado na svojej stránke píše o BCAA v prášku. Berie 15 g denne (t.j. 6 násobne viac), cenovo táto dávka ale tiež vychádza okolo 53 centov na deň.
Je ten obsah v BCAA tabletkách od kompavy a BCAA prášku ten istý (teda príjma Rado skutočne 6x viac BCAA za rovnakú cenu)? A je to vôbec potrebné, resp. je to lepšie? Čítam a vzdelávam sa na rôznych miestach, no Ty Vlado si pre mňa zatiaľ jedna z hlavných autorít, preto chcem počuť tvoj názor. Navyše BCAA je pravdepodobne tvoja srdcovka, že (keďže to bola téma tvojej záverečnej práce). Čosi podobné ma zaujíma aj pri Omega3, no v tom si ešte potrebujem trochu ujasniť veci, kým tu sformulujem otázku. PS: ak by na to nebola všeobecná odpoveď, zaujíma ma odpoveď vhodná pre mňa (cvičím 4x do týždňa, silový / intenzívny tréning (CF)) Ďakujem.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.05.2013, 16:27
Reagovať
Pridané: 10.05.2013, 16:27
Reagovať
Re: BCAA
Ahoj Jano, dakujem za tvoju zaujimavu otazku. Cital som tento Radov tip, cenovo je to naozaj vynikajuce. Musis chapat, ze ak ti niekto rozdavkuje jedno kilo BCAA do malych kapsul prida dalsi obal, tak za male mnozstvo zaplatis viac. Tam je Radova matematika daleko lepsia. Taketo praskove BCAA je dobry napad, mozno skusim nahovorit Kompavu na take nieco. Aj ja by som to ocenil. V kazdom pripade ak ide o davkovanie, je jasne ze ten kto si to moze dovolit, dava viac, kto nie, musi sa uspokojit so "zenskym" davkovanim. Suhlasim teda s Radom, ze davka (pred, pocas, po) treningu by sa mohla pohybovat medzi 5-15g BCAA v zavyslosti od hmostnosti, typu zataze i pohlavia. Zenam postaci denne do 5g max, idealne okolo 3g...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Lucynka
Pridané: 04.06.2013, 09:58
Reagovať
Pridané: 04.06.2013, 09:58
Reagovať
Re: Re: BCAA
Superr reakcia! Aj mna to silno zaujimalo. Vdaka.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
BaclaJean
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Re: BCAA
Teraz som hľadal kde som to vlastne čítal, bolo to na Radovej FB stránke, pod nádpisom "28. ZRNO MÚDROSTI: BCAA. Kedy, koľko, ako a vlastne prečo?
" (je tam obrázok sklenenej fľaše s mútnou tekutinou :D na modrom koberci a ketky v pozadí)...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Oľo
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Poďakovanie
Mne Rado už pomohol a poradil mi a som mu za to nesmierne vďačný :) je tu super a príjemný človek určite aj vám vie poradiť obráťte sa aj naňho :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
RADY ACTIVE
Pridané: 31.07.2013, 01:00
Reagovať
Pridané: 31.07.2013, 01:00
Reagovať
...
Ďakujem vám všetkým. Motivácia ísť ďalej.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Mino
Pridané: 03.05.2013, 23:53
Reagovať
Pridané: 03.05.2013, 23:53
Reagovať
ahoj
Ahoj Vlado, už asi pol roka čítam tvoj blog a je jedným slovom - výborný. Ibaže rád čítam aj nové komentáre a otázky ostatných ľudí. A kedže tvoja filozofia je neustále zlepšovanie, nedala by sa aj tvoja stránka preprogramovať tak, žeby nás uživateľov, nejaká notofikácia upozornila že napríklad - k tomuto článku pribudlo 5 nových komentárov alebo podobne. Myslím si, že nielen mne ale aj nám všetkých by to uľachčilo orientáciu, dakujem :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 10.05.2013, 15:41
Reagovať
Pridané: 10.05.2013, 15:41
Reagovať
Re: ahoj
Ahoj, dakujem za tip, dopisal som to do zoznamu uloh pre programatora. Urcite sa do v blizke dobe ukaze ako nova funkcia.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Alena
Pridané: 01.05.2013, 21:52
Reagovať
Pridané: 01.05.2013, 21:52
Reagovať
pripomienka
číta sa to dobre...kedy si nájdeš čas aj na mňa?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Tomáš
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
podnet
Skvelé podnetné interview Vlado a Rado. Nabíja ma poriadnou dávkou energie a utvrdzuje v mojej životnej ceste, ktorá sa uberá vašou cestou páni, keď si môžem prečítať o skúsenostiach a začiatkoch ľudí kráčajúcich podobnou životnou cestou - Pohybu, výživy, funkčnosti, informácií, experimentu. Ďakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Peter Podlesný
Pridané: 30.04.2013, 18:21
Reagovať
Pridané: 30.04.2013, 18:21
Reagovať
odporucanie
Skvely rozhovor. Fanpage mozem iba odporucat. Jednoznacne sa od Rada dozviete vela zaujimavych a praktickych info. Ja osobne s nim mam perfektnu skusenost. To co pise podava zrozumitelne a ma to odskusane. Vyborny trener, motivator, poradca. Check-nite jeho fb sami a utvorte si nazor.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
mirina
Pridané: 25.06.2013, 20:27
Reagovať
Pridané: 25.06.2013, 20:27
Reagovať
skvelý článok
skvelý článok,,,
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Samuel Migaľ
Pridané: 02.05.2013, 13:16
Reagovať
Pridané: 02.05.2013, 13:16
Reagovať
Re: skvelý článok
Je skvelé čítať rozhovor s Radym pri obedovaní pstruha s parenou zeleninou. Aj ja vďačím Radovi za to, že mi otvoril oči a vytiahol z bludného kruhu v ktorom sa celá naša populácia bohužiaľ nachádza. Chcelo by to viac takýchto Radov, a možno by nebolo toľko civilizačných chorôb a cítili by sme sa lepšie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem