Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:682
banner
Rodičia a tehotenstvo

Cvičenie po pôrode a počas dojčenia

Všetky ženy, aktívne aj pasívne športovkyne, sa zaoberajú otázkou športovania po pôrode. Každá žena túži mať peknú postavu a vrátiť sa ku svojim krivkám. Dnes si povieme viac o tom, ako správne cvičiť a neohroziť zdravie matky, dieťaťa a nespôsobiť stratu mlieka.

img
nikoladzurinova
Pridané: 26.05.2017, 11:00
Reagovať
Pridané: 26.05.2017, 11:00
Reagovať
Kojenie a beh
Dobrý deň, kojím a začala som behať, v jednom članku o behaní som sa dočítala že na to aby žena behaním chudla je potrebné behať aspoň 45 min. Môže to ohroziť laktáciu? A aké jedlo je vhodné si dať po treningu?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.05.2017, 22:05
Reagovať
Pridané: 28.05.2017, 22:05
Reagovať
Re: Kojenie a beh
Otazne je, preco sa ponahlate behat este pocas laktacie? Sportujte silovo a bezpecne, ale nebehajte a uz vobec nie vytrvalostne po dobu 45 minut. Zdravie vasho dietata je prednejsie ako to, ze o par mesiacov budete mat nejake to kilo navyse. Okrem toho spalovanie tuku nie je podmienene dlzkou treningu (behu) ale kvalitou metabolizmu. Nic take ako spalovanie tuku az po 45 minutach behu neexistuje. Okrem toho vam neodporucam ziadne nahle zmeny stravovania, ale postupne zlepsovanie zivotneho stylu, kde kazda zmena bude mat svoje miesto v trvalo udrzatelnej zivotosprave. Na jej zmenu k lepsiemu ste vsak mali mysliet este dlho pred tym, ako ste sa rozhodla mat dieta. Teraz to uz vydrzte a ked ukoncite kojenie (idealne co najneskor) potom sa vrhnite na koncepcnu zmenu zivotneho stylu. Nasledovny clanok vam pomoze:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-a-preco-zacat-s-lowcarb-alebo-keto-stravovanim.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
luciak47
Pridané: 19.10.2016, 15:36
Reagovať
Pridané: 19.10.2016, 15:36
Reagovať
pribratie na váhe
Dobrý den, chcem pribrať po pôrode , stále dojčím, ked začnem cvičiť, neschudnem ešte viac? pomôže mi proteinový nápoj?

Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.10.2016, 23:32
Reagovať
Pridané: 19.10.2016, 23:32
Reagovať
Re: pribratie na váhe
Myslim ze teraz by bolo spravne sa venovat dojceniu naplno. To ze zacnete cvicit je spravne, ale neviem ako bude vase cvicenie vyzerat, aky druh, intenzita, objem, ako sa budete stravovat, atd, atd... a az potom je mozne dat nejake optimalnejsie stanovisko, ze ci protein ano alebo nie, ci mozete schudnut alebo nie. V kazdom pripade je spravne ze na sebe chcete pracovat, no myslite v prvom rade na dojcenie svojho urcite krasneho dietatka ako prioritu.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
katrin21
Pridané: 07.09.2016, 12:06
Reagovať
Pridané: 07.09.2016, 12:06
Reagovať
nesuhlasim
S popisom cvicenia a hlavne casu - po sekcii absulutne nemozem suhlasit.. Kazdy lekar vam povie, ze brusne svalstvo, brusaky a pod. sa nemaju robit 6 mesiacov po sekcii !! cize ziadne ze na 5. den sa zdvihajte bez pomoci ruk....ha ha..... zazila ste sekciu? To ani nie je fyzicky mozne, ste rada, ze viete vstat z postele cez ruku a okrem toho , rez je cez tolko vrstiev koze , svalstva, maternica atd. , ze nikdy neviete, co tam vnutri moze rupnut.. to nie je len jazva, ktoru vidno navonok...
Na 5 den sa viete konecne ako tak hybat, chodit vystreta, obriadit seba a dieta ,ale ste po regulernej VELKEJ brusnej operacii.. netreba to zlahcovat....
rozhodne sa neodporuca cvicit vobec pocas 600 nedelia po sekcii.... ziadne skakanie, nastriasanie, posilnovanie brucha ... ( sama viete, ze brucho sa zapaja aj pri cvikoch, co nie su priamo na brucho, takze fakt totreba zvazit)..
Cvicit velmi jemne a opatrne, hlavne pocuvat svoje telo.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
tinaturnerova
Pridané: 11.09.2016, 12:19
Reagovať
Pridané: 11.09.2016, 12:19
Reagovať
Re: nesuhlasim
Zdravime Katrina, dakujeme za prispevok, zacala by som od zakladnej myslienky. Kazdy na svete nieco robi. Kazdy robime nieco ine. Neviem ake je vase zamestnanie, ale vy viete ake je to nase. Kazdy sa urcite snazi robit vsetko co najlepsie, najlepsie ako vie. To, ze s niecim nesuhlasite je absolutne normalne, ani sa na svete nemozeme stotoznit so vsetkymi nazormi. Co myslite, ze predchadzalo nasim odporucaniam? V prvom rade to, ze som musela prezit danu situaciu. Sekciu som mala a preto si dovolujem o nej pisat. Poznam vsak cvicitelky, ktore robia cvicenia pre tehotne aj ked sami tehotne nikdy neboli. Toto nie je moj pripad. Ak by som vsak mala pristupovat ku vsetkemu so strachom, co ak sa nieco stane, daleko by sme v zivote nezasli v ziadnej oblasti. Tak totiz uvazuje vacsina zien, dakujem ze ste ponukli tento klasicky postoj, aspon to vieme vysvetlit do detailu.
Co sa tyka vyjadreni lekarov. Co myslite, kolkych lekarov sme sa pytali aby nam dalo oficialne odporucania a vyjadrenia. Bolo ich niekolko. Nikto z nich nebol ani ochotny nic oficialne potrvdzovat, ani vyhlasovat, preco, to uz si skusme domysliet. Lekar vam oficialne povie iba to, ze robte to co robit mozete a co sa da.
Kazdy clovek je velmi individualny, iný, to je to co zdoraznujeme v kazdych nasich odporucaniach. Niekomu moze nieco vyhovovat na 100%, iny sa s tym istym pravidlom nemoze ani stotoznit v teoretickej rovine.
Cieľom mojich materialov je vobec myslienka, pohnutka, aby sa zeny hybali po porode, a zacali pomaly hned, nie az po roku, alebo po rokoch, ako to standardne byva, kedze s ludmi pracujem osobne 16 rokov. Tak ako vsak apelujeme, hybat sa treba pred porodom, pocas celeho zivota, aby sme boli v priemernej fyzickej forme podla moznosti stale.
Teraz k terminom "cvicit" nezamena nic ine, ako sa "hybat". Cvicit sa je "zakazane" alebo podla vas "nerealne" ale "hybat sa" je nutne, lepsie povedane nevyhnutne. Oboje ale znamena fyzicky ten isty proces, len ho inak nazyvame. Ako je to teda s mamickovskymi povinnostami po sekcii? Poviete si ze "nemozete" sa hybat, vstavat z postele, su to bezne pohyby, pri ktorych sa namahanu tie iste svaly ako pri "cviceni". Hned na noc po porode (asi 12 hodin po sekcii) mi lekari nechali malu samu v izbe so mnou a manzel odisiel domov. Musela som vstavat asi kazdu hodinu a bol to teda riadny masaker. Mentalne nastavenie vsak vyrazne determinuje aj nas postoj a nasledne konanie.
Dakujeme aj za vase odporucania, niekto sa v nich iste najde. "Pocuvat svoje telo", hm, ak by sa riadili pocuvanim svojho tela ludia s obezitou, alebo inymi problemami, daleko by asi nezasli. To je presne to, ze pre kazdeho nemoze platit univerzalna rada a ucime sa cely zivot, to tiez fajn si obcas povedat...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
doroty
Pridané: 14.01.2015, 10:41
Reagovať
Pridané: 14.01.2015, 10:41
Reagovať
Protein
Dobry den. Chcela by som sa opytat na pitie proteinovych napojov pocas dojcenia. Ci su vhodne alebo nie a preco na nich pisu ze su nevhodne? Dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 21.01.2015, 00:14
Reagovať
Pridané: 21.01.2015, 00:14
Reagovať
Re: Protein
Pretoze to legislativa nedovoluje, hoci by to problem nemuselo predstavovat. Mnohe proteinove pripravky vsak nie su koser, takze si treba dosledne vyberat a po prvom trimestri by som mozno z konzumacie upustil uplne...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
srdiecko
Pridané: 04.03.2014, 20:20
Reagovať
Pridané: 04.03.2014, 20:20
Reagovať
diastaza priamych brúsnych svalov a cvicenie
Dobrý večer, objavila som Vaše stránky a pozerala si ako správne cvičiť po pôrode. Chcela som sa Vás opýtať aké cvičenie je vhodné pre ženy s diastazou priamych brúsnych svalov po pôrode

http://bocianiehniezdo.conetix.sk/content/diastaza-priamych-brusnych-svalov-alebo-preco-mam-velke-brucho-po-porode/

Mám ju tak na 3 prsty, mala som pôrod sekciou a predtým som diastazu nemala, avšak ani som nejak zvlášť brucho neposilovala (čo je asi chyba :-(
Teraz by som sa diastazy chcela zbaviť správnym cvičením, skúšala som tuplerovej techniku (i s tuplerovej pásom) spomínanú i v uvedenom článku, ale zatial sa výsledky nedostavuju, preto som sa chcela spýtať na Vás názor či môžem tieto "dychové cvicenia" doplniť nejakými z Vašich cvikov vo videách, resp. Či cvičiť s pásom alebo radšej bez.
Vopred ďakujem za všetky cenné rád i pre nás - mamičky postihnuté touto diagnózou. S pozdravom a prianím vsetkeho dobreho,
Janka
Ps - Tiež stále kojim (mala ma 1 rôčik).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 11.03.2014, 23:19
Reagovať
Pridané: 11.03.2014, 23:19
Reagovať
Re: diastaza priamych brúsnych svalov a cvicenie
Tina mala podobny problem, cvicenim sa to trochu zlepsilo, ale riesenim bola iba operacia - plastika brusnych svalov.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
kmelicherova
Pridané: 26.06.2016, 12:33
Reagovať
Pridané: 26.06.2016, 12:33
Reagovať
Re: Re: diastaza priamych brúsnych svalov a cvicenie
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať kde Tine upravovali diastázu brušných svalov a akú veľkú mala jazvu. Mám po pôrode rovnaký problém cvičením sa to neupravilo a aj keď nemám na bruchu veľa tuku a ani previs nemám, stále to zle vyzerá tak som sa začala zamýšľat aj nad operačným riešením. Ďakujem za radu.
S pozdravom Katarína Melicherová.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 28.06.2016, 12:21
Reagovať
Pridané: 28.06.2016, 12:21
Reagovať
Re: Re: Re: diastaza priamych brúsnych svalov a cvicenie
Pytal som sa Tiny, sice som napisal ze mala podobny problem, no ona mala pruh. Mozno to nebude pre vas relevantne... ale ak sa s nou chcete o niecom priamo poradit, uplne dole mate jej email kontakt.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
srdiecko
Pridané: 13.03.2014, 13:10
Reagovať
Pridané: 13.03.2014, 13:10
Reagovať
Re: Re: diastaza priamych brúsnych svalov a cvicenie
Ďakujem za odpoveď. Len ste ma nepotesili, po komplikovanej sekcii sa ďalšej operácii chcem vyhnúť. Tak prajem veľa zdravia!
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Zuzana
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
dojcenie a cvicenie
Este som chcela dodat, ze stale kojim.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Zuzana
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
Pridané: 02.06.2013, 00:01
Reagovať
kardio po porode
Dobry den, v prvom rade Vam chcem povedat, ze sme s manzelom nadseni Vasou strankou. Objavili sme ju vcera a citali sme ju asi 4 hodiny ( .. a pokracujeme samozrejme dalej.)
Ale chcem sa spytat, doporucujete kardio cvicenie doplnit potom cvikmi, kt. som pozerala vo Vasom videu. No a chcem sa spytat, ako by malo to kardio vyzerat? Mam doma stacionar. bicykel a moja kondicia pre porodom bola takmer ziadna :( ( som 4 mesiace po prirodz. porode). Teraz posledne 3 tyzdne som cca 4x/ tyzd. bicyklovala 40-45 min. Ale po precitani Vasich clankov som zmenila na to nazor, kedze vhodnjesie je intervalove cvicenie. Velmi pekne dakujem za odpoved. Prajem pekny den.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 13.02.2013, 22:50
Reagovať
Pridané: 13.02.2013, 22:50
Reagovať
Re: kardio po porode
Ano vhodnejsie je intervalove cvicenie, ale vo vasom pripade (ked este kojite) je dobre zacat pozvolna zvysovat intenzitu cvicenia. Intenzivne cvicenie vo svaloch docasne sposobi vyplavenie kyseliny mliecnej, ktora sa sice do 30 minut metabolizuje, ale dietatku by mliecko nemuselo v dalsich hodinach chutit. U nas s tym problem nebol ani pri narocnejsom cviceni, no po porode je kondicia vzdy slaba a akekolvek cvicenie relativne rychlo vycerpavajuce. Cvicne, neprehanajte to a stravujte sa najlepsie ako viete. Pozdravujeme.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem