Tento článok je staršieho vydania a informácie ktoré obsahuje, už nemusia byť aktuálne. Pokiaľ vás táto téma zaujíma a chceli by ste, aby sme sa jej opäť venovali, zahlasujte. Články s najvyšším počtom hlasov pripravujeme prednostne.
ruka
Hlasov:260
banner
Rodičia a tehotenstvo

Životospráva matky počas tehotenstva

Jedlo a pitie, ktoré konzumuje matka v priebehu tehotenstva, môžu významne ovplyvniť nielen zdravie dieťaťa ale hlavne aj zdravie jej samotnej. Tehotenstvo je významná biologická zmena na ktorú sa treba dôkladne pripraviť. Ako to urobiť čo najlepšie s ohľadom na zdravie matky i dieťaťa?

img
Monika
Pridané: 25.01.2018, 16:43
Reagovať
Pridané: 25.01.2018, 16:43
Reagovať
oxytocín počas pôrodu
Dobry den pan Zlatoš,

chcela by som poznať Vas nazor na podavanie oxytocinu pocas porodu a takisto na klystir. blizi sa mi termin porodu- priblizne o mesiac a zistujem si co najviac ohladom lahsieho porodu. dakujem za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 26.01.2018, 08:23
Reagovať
Pridané: 26.01.2018, 08:23
Reagovať
Re: oxytocín počas pôrodu
Dobry den, k tejto teme sa neviem odborne vyjadrit. Do emailu vam zasielam kontakt na ludi, ktori dokazu pomoct s domacim porodom aj jeho efektivitou.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Monika
Pridané: 22.11.2017, 07:29
Reagovať
Pridané: 22.11.2017, 07:29
Reagovať
Umelé mlieko
Dobry den pan Zlatos,

chcela by som sa opytat na aktualnost clanku v ktorom ste pisali o nahrade materskeho mlieka, - France lait, konkretne toto:
Náhrada materského mlieka - presné zloženie receptúry
Postupy a množstvá ingrediencií, ktoré do umelého mlieka vložíte, sú veľmi dôležité. Ak urobíte chybu, môžete efekt niektorých ingrediencií pokaziť. Preto dávajte dobrý pozor na nižšie popisovaný postup. Tu si najprv poznačte množstvo ingrediencií, ktoré do umelého mlieka budeme potrebovať:
210 ml prefiltrovanej vody
7 odmeriek (cca 35g) práškového mlieka (dajme tomu, že akceptujeme France Lait)
1 PL (nie kopcom) čerstvého kefírového mlieka (max. 2 dni staré)
1/4 ČL jablčnej vlákniny (synergia s kefírom = prebiotikum a probiotikum pre imunitu)
1 PL (kopcom) nastrúhaného panenského kokosového oleja v bio kvalite
3 kvapky tekutého rybieho tuku

napríklad v DM market maju velke mnozstvo UM na vyber, aj rozne znacky v bio kvalite, ako napríklad znacka Babylove ...konkretne UM France Lait tam nemali, stale je povazovane Vami za najlepsie na trhu?

dalsia otazka, ktoru sa chcem opytat - ohladne kozmetických prípravkov pre novorodenca by ste odporucili ake oleje? alebo kremy? v DM market je takisto velky vyber - pozdavala sa mi znacka baby love, ktora neobsahovala ziadny alkohol ani parfemy..alebo by stacilo dietatko natierat nejakym olejom- napríklad aj kokosovym alebo bambuckym maslom z DM..?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 23.11.2017, 13:48
Reagovať
Pridané: 23.11.2017, 13:48
Reagovať
Re: Umelé mlieko
Dobry den prajem, postup je aktualny urcite, ale ta nahrada mlieka sa dnes da najst urcite lepsia, zlozenim vhodnejsia. Tym ze dcerka uz take mliecko nepotrebuje, tak aktualne nemam prehlad o vhodnejsich nahradach mlieka. Pokial je to mozne, vzdy preferujem nieco radsej vytvorit, ako nasledovat logiku niekoho, kto tomu az tak z pohladu zakaznika nerozumie (z pohladu businessu vsak urcite). Ak budete nieco iniciovat, ozvite sa. Ak ide o kozmetiku, my sme nejaku special nikdy nepouzivali, neviem ani na co by to bolo pre dieta vhodne, no cokolvek prirodne pouzijete, bude vhodnejsie ako komercne dostupne...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Monika
Pridané: 24.11.2017, 11:29
Reagovať
Pridané: 24.11.2017, 11:29
Reagovať
Re: Re: Umelé mlieko
Dakujem za odpoved,

bola by moznost pomoct s vyberom umelého mlieka, napríklad opisom zlozenia na vyrobku? urcite mi je prvorade kojenie co najdlhsiu dobu, ale chcem byt pripravena dopredu a zbytocne potom nestresovat zhananim informacii ohladom kvalitného umelého mlieka.

ak sa mozem spytat s cim ste natierali novorodenca po kupani alebo aj pri kupani? ani mydlom? ak ano akym prosim..
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 24.11.2017, 12:53
Reagovať
Pridané: 24.11.2017, 12:53
Reagovať
Re: Re: Re: Umelé mlieko
Dobry den, nie som si isty ci spravne chapem, ze odo mna ziadate aby som siel do obchodu, zacal citat a fotit pre vas zlozenia / nutricnu hodnotu produktov a potom vam poslal svoje postrehy. Ak to myslite takto, zial na taketo aktivity cas nemam, hoci rad by som pomohol kazdemu slovakovi v nasej krajine. Mozem vam pomoct tak, ze vy si svoju domacu ulohu urobite sama, opisete sem zrozumitelne zlozenie aj nutricne hodnoty vami vybranych produktov a ja vam potom poslem odpoved ktory povazujem za ten najvhodnejsi / kompromisny / optimalny....
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Monika
Pridané: 27.11.2017, 07:23
Reagovať
Pridané: 27.11.2017, 07:23
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
Dobry den,

samozrejme to som od Vas nechcela :) :), myslela som to prave tak, ze ja tie zlozenia poslem Vam :) chcem sa opytat - dali by sa tie zlozenia poslat aj prostredníctvom fotky? myslim ze by to bolo zrozumitelnejsie a efektivnejsie...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 27.11.2017, 08:09
Reagovať
Pridané: 27.11.2017, 08:09
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
Jasne, do emailu to poslat mozete a potom vysledok nasho patrania zdokumentujete tu pre ostatnych v komentoch, aby z toho mohli cerpat. Suhlasite?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Monika
Pridané: 27.11.2017, 11:06
Reagovať
Pridané: 27.11.2017, 11:06
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
ano samozrejme suhlasim, dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Monika
Pridané: 12.12.2017, 07:06
Reagovať
Pridané: 12.12.2017, 07:06
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
Dobry den,

Pánovi Zlatošovi som zaslala fotodokumentaciu umelych mliek, ktoré su bezne dostupne predajne, znacky ako Nutrilon, France Lait, DM Bio, BabyLove, Sunar, Hipp, Beba, Hami, - po nutricnej stránke nevyhoveli a viacmenej su vsetky zlozenim rovnake. Na internete sa ponuka – mlieko dojčenské kozie Bio Holle, ktoré zo spomenutych mliek vyslo najlepsie.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 13.12.2017, 07:27
Reagovať
Pridané: 13.12.2017, 07:27
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
Dakujem ze ste vysledok nasho hladania zverejnila. Zaroven dodan, ze je skoda ze v tomto smere nie je nejaka zasadna inovacia a posun. Oblast stravovania deti je pre nas dolezita oblast, no musime si viac vstupit do svedomia a zacat sa v tejto oblasti viac realizovat so spravnymi partnermi. Ktokolvek z vas by mal nejake spojenie s ludmi, ktori podobne produkty a potraviny pre deti produkuje, je ochotny si vypocut navrhy, tak nam prosim taky kontakt posunte. Uz v minulosti sme sa o zopar kontaktov a navrhov na spolupracu pokusali, ale "studene" kontakty v realnom svete moc nefunguju....
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Monika
Pridané: 18.12.2017, 07:16
Reagovať
Pridané: 18.12.2017, 07:16
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
dobrý den pán Zlatos, takze co sa tyka tych umelých mliek, ak by som musela niektore z nich zacat pouzivat odporucili by ste teda skor to bio holle - kozie, alebo france lait? a mohli by sa doplnit tym receptom ktory ste sem dali pred niekolkymi rokmi ? ako uvadzam v prvom komente? a otazka ohladom vyzivovych doplnkov pocas tehotenstva, aky je Vas nazor na vyzivovy doplnok pre tehotne - Femibion. Napríklad ak ma zena problemy s nechutenstvom a prestane jej chutit zelenina, potrebuje dodat telu aj dietatku nejake vyzivne latky, a v podstate nema na vyber...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.12.2017, 23:34
Reagovať
Pridané: 19.12.2017, 23:34
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
Asi skor to kozie, pripadne by som si este urobil dalsi prieskum trhu, ci este nieco lepsie ako to kozie neexistuje. K tomu femibion sa neviem vyjadrit. Ak ide o nechutenstvo vy predpokladate, ze pomocou zeleniny viete do tela dostat potrebne latky? Obavam sa ze nie. Nutricne bohate potraviny su predovsetkym zivocisneho povodu, od vnutornosti, cez zivocisne tuky az po silny vyvar z kosti (alebo srdc). Len ten vyvar keby ste konzumovali, mali by ste niekolko nasobne viac zivin v sebe ako prostrednictvom zeleniny a ovocia. Ak uz zeleninu, tak dusenu a len preto, aby sa vam dalo spolu s nou konzumovat maslo - ktore opat ma vysoku nutricnu hodnotu. A tu zuzitkuje aj matka aj dieta...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Monika
Pridané: 22.12.2017, 07:27
Reagovať
Pridané: 22.12.2017, 07:27
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
Dakujem za odpoved, co sa tyka zivocisnych tukov - s tym s Vami uplne suhlasim a aj sa tym snazim riadit uz niekolko rokov, vyvary robievame, len som si nemyslela, ze az tak nahradia cerstvu zeleninu. v tomto obdobi jem dost domácej kvasenej kapusty a taktiez domaci kefir. Chcela by som sa opytat ohladom kravského mlieka som v niektorom Vasom clanku citala ze ho neodporucate pit pocas tehotenstva, ale co sa tyka produktov z neho -tak to je v poriadku? napríklad biely jogurt - bio selsky a tucny tvaroh, - tie mavam na ranajky kazdy den.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 22.12.2017, 09:51
Reagovať
Pridané: 22.12.2017, 09:51
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umelé mlieko
Tema mlieka je kontrovezrna, neda sa na to povedat jednoznacne platny nazor. Vela zalezi aj na individualnych zvlastnostiach cloveka i jeho genetike. O genetickych zvlastnostiach tu na blogu mame clanok dost vycerpavajuci a v nom zistite, ze na priklad ja mam dobru geneticku predispozicii travit mliecne produkty po cely zivot bez komplikacii, no tuto moznost nema kazdy:

https://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/ako-vam-genetika-pomoze-spoznat-sameho-seba.html

Ak ide o mlieko ako take, je to uzitocna potravina, obzvlast ak je nepasterizovana, ale to by ste museli mat 1000% kvalitny a hygienicky nezavadny zdroj od krav / koz, ktore maju kvalitny zivot (na pastvinach po cely den). Ak vsak mate z neho vedlajsie produkty ako maslo, smotana, kefir, cmar a pod. tie maju dalsiu pridanu hodnotu najma pre tych, ktori si mlieko pit nemozu dovolit. Ak jogurt tak predovsetkym gretsky (tucny) a tvaroh moze byt pre niektorych moc agresivna bielkovina (kazein), mozno lepsim riesenim by bol cottage (srvatkova bielkovina)... to ci vam tieto potraviny robia dobre alebo nie, sa musite na ceste zivotom naucit sama... hlavne sa naucit to vyhodnocovat sebapozorovanim. Drzim palce aby ste zvladala optimalizaciu nie len svoju ale aj svojich potomkov...
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Monika
Pridané: 27.12.2017, 07:37
Reagovať
Pridané: 27.12.2017, 07:37
Reagovať
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Umelé ml
Dakujem za odpoved
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
lubosh
Pridané: 16.01.2017, 04:04
Reagovať
Pridané: 16.01.2017, 04:04
Reagovať
očkovanie
Dobrý deň, v mnohom s Vami súhlasím, ale očkovanie je problematika, ktorá sa nedá paušálne zhrnúť do niekoľko riadkového komentára, ale na to, aby ktokoľvek mohol kriticky čokoľvek k tomu povedať, by mal mať naštudované niečo viac z oblasti verejného zdravotníctva, mikrobiológie, epidemiológie a iných odborov.... nie tendenčné články z vybraných zdrojov nestačia.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 16.01.2017, 11:54
Reagovať
Pridané: 16.01.2017, 11:54
Reagovať
Re: očkovanie
Mate pravdu, finalne rozhodnutie musi zodpovedne urobit kazdy sam za seba, na zaklade studia problematiky vsetkych dostupnych zdrojov.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
tina
Pridané: 04.12.2016, 14:28
Reagovať
Pridané: 04.12.2016, 14:28
Reagovať
tehotenstvo
Riadim sa všetkými radami,jesť po malých davkach,žiadne sladkosti...atd. no napriek tomu mam celodenne nevolnosti.Viete mi nejako pomocť?Ukončený treti mesiac.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 04.12.2016, 23:27
Reagovať
Pridané: 04.12.2016, 23:27
Reagovať
Re: tehotenstvo
Jest po malych davkach uz davnejsie neodporucame, odporucam sledovat novsie clanky, no ked ste v tehotenstve, svoje nevolnosti konzultujte najma s osetrujucim lekarom.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Loch
Pridané: 18.06.2015, 08:59
Reagovať
Pridané: 18.06.2015, 08:59
Reagovať
Tehotenstvo a rybí olej
Ahoj Vlado,
som v 3 mesiaci tehotenstva a chcem radu ohľadne užívania rybieho oleja. Teda presnejšie, či je vhodné ho užívať, aký má dopad na vývoj plodu a v akých dávkach. A ešte jedno ako to je s kokosovým olejom? Za odpoveď vopred vďaka. Simona.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 27.06.2015, 14:59
Reagovať
Pridané: 27.06.2015, 14:59
Reagovať
Re: Tehotenstvo a rybí olej
Na to sa neda odpovedat bez toho, aby sme mali vysledky z laboratoria, cize aky mas obsah vitaminu A, ak mas v plane pouzivat ten z trescej pecene. U vacsiny ludi nehrozi ziaden problem, kam patris ty, musis zistil cez laboratorium. Tiez ti odporucam aby si absolvovala vysetrenie profilu mastnych kyselin, ktore rozhodnu o kvalite zivota tvojho dietata. Ak ich mas v tkanivach malo, dieta a nasledne kojenie ta este viac "vykradne", cize budes mat nabeh na mozne zdravotne komplikacie aj napriek tomu, ze svojmu dietatu mozes dat teoreticky aj dostatok tychto zivin (cez kojenie a tehotenstvo). Na druhej strane je to len hypoteza, cize pokial o sebe nevies nic, je nacase aby si to brala vazne a podstupila niekolko vysetreni ako samoplatca (napriklad v Alphamedical.sk). Viac dolezityc informacii k tejto teme si mozes nastudovat tu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 19.05.2015, 06:45
Reagovať
Pridané: 19.05.2015, 06:45
Reagovať
raňajky pre tehuľku
Ahoj Vlado, prosím Ťa ko by si dnes znemil svoje odporúčanie na raňajky pre tehuľku ?? Píšeš o vhodnosti varenýx ovs.vločiek, kokos.olej, maslo, medu, lúpané mandle ...
Ďakujem za ochotu :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.05.2015, 23:36
Reagovať
Pridané: 31.05.2015, 23:36
Reagovať
Re: raňajky pre tehuľku
Pravdepodobne ranajkovat potrebujes, ak vyslovene nemas rano nevolnost a nechut k jedlu. Skor vsak opak bude pravdou. Ak je to mozne, preferuj menej sacharidove ranajky (cize idealne bez vlociek, obcas samozrejme nezaskodia), napriklad: prazenica na ghee masle, avokado, zelenina podla potreby, ak treba chlieb, tak mensie mnozstvo ale vzdy potrety s hrubsou vrstvou domaceho masla (hrudka) alebo kozieho masla, nemusis sa bat mierne osolit himalajskou solou. Ak mas chut na sladke ranajky, urob si smoothie: kokosove mlieko, cucoriedky / maliny, orechy, avokado, mozno nejaky biologicky kvalitny protein (wellness protein).
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 03.06.2015, 10:42
Reagovať
Pridané: 03.06.2015, 10:42
Reagovať
Re: Re: raňajky pre tehuľku
Na tehotenstvo sa ešte len pripravujem a som asi 2 roky na nízkosacharidovej strave/denne max.50g sacharidov/ ktorá mi vyhovuje, sacharidy prímam len v podobe zeleniny, ovocie nejem skoro vôbec tak isto ryžu a zemiaky, o pečive to už vôôôbec nehovorím. Preto ma zaujíma Tvoj názor na stravovanie sa tehotnej ženy lebo neviem či je dobré či nie vzdať sa nízkosacharidového stravovania v prospech plodu. Čítam Fořta aj iné publikácie a viem že u Tvojej dcérky si sa sacharidov zdržal až to jej 1,5 roka veku. Ďakujem za Tvoj názor.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.06.2015, 15:14
Reagovať
Pridané: 19.06.2015, 15:14
Reagovať
Re: Re: Re: raňajky pre tehuľku
Nemyslim si, ze je podstatne zamerat sa v tvojom pripade na viac ci menej sacharidov. Na tvojom mieste by som sa zameral na to, ci nie si podvyzivena a naopak ci mas dostatok klucovych zivin vo svojom tele (vitaminy, mineraly, mastne kyseliny). Okrem toho ano ma vyznam si pozriet aj niektore klucove zdravotne parametre (od glykovaneho hemoglobinu az po hormony) aby si vedela, ci ti tvoj vyzivovy / zivotny styl prinasa prosperitu alebo skor degeneraciu:

http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/nepodliehajte-iluziam-vo-vyzive-a-zivotosprave.html

Tvoje dieta bude stvorene z toho co je v tebe, co obzvlast bude nasledne platit v case kojenia. Uisti sa, ci nie si podvyzivena, aby to nemalo negativny vplyv na tvoje tehotenstvo a dieta aj po porode. Mnohokrat sa ale stava, ze zeny a ich telo sa vie dostatocne dobre zariadit a pre dieta vsetko podstatne poskytne. To ma vsak silny degeneracny efekt na samotnu matku, pretoze dieta (tehotenstvo + kojenie) doslova "vykradne" matku z mineralo, vitaminov a inych klucovych latok, ktore telo ma v zasobach (od pecene az po kosti). Potom matka pocituje nutkavu chut na rozne potraviny (hlavne na sladkosti a cukry), pretoze mozog je velmi citlivy na to, ked v tele chybaju klucove ziviny - spusta castejsi pocit hladu. Ten kto sa svoje telo nenaucil pocuvat, si to bude interpretovat nespravne a bude jest sladkosti a potraviny z nizkou nutricnou hodnotou (napr. sacharidy). Potom sa stane, ze matka dramaticky pribera, nevie sa vratit na povodnu hmotnost a to len preto, ze je metabolicky uz natolko poskodena a podvyzivena, ze jednoducho pokial do svojho tela nevrati potrebne ziviny, tak nemoze ocakavat ziaden uspech. Nedovol, aby sa to stalo aj tebe.

Aktualne pripravujeme platenu databazu najvyzivnejsich potravin ktore dostat na nasom trhu, na konci mesiaca 6/2015 to spustime. Na druhej strane nevahaj a urob si aspon niektore odporucane vysetrenia z hore uvedeneho clanku (najma glykovany hemoglobin, vit A, D, B12, zinok, selen, profil mastnych kyselin, pripadne ine podla zvazenia), aby si mala istotu, ze vstupujes do tejto dolezitej fazy zivota v co najlepsom zdravotnom, kondicnom a metabolickom stave. Ak chces vediet ako sa prenasa toto nastavenie z matky na dieta, nastuduj si epigenetiku (napriklad Pottengerove macky). Drzim palce.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Dusios
Pridané: 23.06.2015, 07:24
Reagovať
Pridané: 23.06.2015, 07:24
Reagovať
Re: Re: Re: Re: raňajky pre tehuľku
Ďakujem Vlado, vyšetrenia si dám spraviť lebo je to jediná možnosť ako o sebe zistiť čo najviac :)
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
tutka
Pridané: 17.03.2015, 12:56
Reagovať
Pridané: 17.03.2015, 12:56
Reagovať
Orálny glukózový tolerančný test v tehotenstve
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať aký máte názor na orálny glukózový tolerančný test v tehotenstve. Pátrala som po informáciách a zistila som, že v zahraničí tehotné ženy pokiaľ nemajú v rodine výskyt cukrovky, alebo nemajú žiadny nábeh na obezitu a iné testy v poriadku tak ho nemusia podstupovať. Tu sa odporúčajú každej tehotnej žene, pritom nie každá ho znáša bez problémov. Niektoré viackrát zvracali, či dokonca skolabovali. Neverím, že dieťa v maternici neprežívalo to isté, keďže glukóza prechádza cez pupočník priamo do plodu. Síce má už funkčný pankreas v tom 24. týždni tehotenstva, ale jedna turecká profesorka (prof. Dr. Canan Caratay - bola proti nej kvôli týmto výrokom podaná sťažnosť) poukázala nato, že tento test sa preto volá záťažový, lebo predstavuje záťaž pre matku a pre plod. Matka prežíva hypoglykemickú krízu a rovnako aj dieťa. Ak matka skolabuje, rovnako to vníma aj dieťa. Pritom vzniká riziko poškodenia pľúc dieťaťa, poškodenia imunitného systému a ďalšie. Rázne zakázala preventívne zavádzanie týchto testov u tehotných, pretože vyššia hladina aj glukózy aj inzulínu v krvi je vplyvom tehotenských hormónov prirodzená a fyziologická. A vykonávať tieto testy je ako pridávať soľ do rany. Jej rady čo sa týka stravovania tehotných žien sú podobné tým vašim, vrátane cvičenia. Namiesto OGTT odporúča si kúpiť vlastný glukomer a merať si cukor doma. Viacerí lekári mi nevedeli odpovedať na moje otázky aké je riziko. Väčšinou tvrdili že žiadne, alebo, že riziko gestačného diabetu je väčšie ako riziko glukózového testu. No neviem. Jeden český lekár a aj moja gynekologička mi tvrdili, že 75g glukózy koncentrovanej vo vode je to isté ako kúsok torty! To už keď mi toto napíše český gynekológ vo svojej poradni tak čo si mám o ňom myslieť? A vraj nemá kompetencie odpovedať na otázku do akej miery je vyvinutý pankreas u 24. týždňového bábätka, mám sa obrátiť na embryológa. No ďakujem. Tento test som odmietla, myslím, že som urobila dobre. Ale chcela by som sa opýtať aj na váš názor a poprípade, či mi nemôžte odporučiť nejaké články ohľadom tohto (linky). Ja som niečo dohľadala, ale je toho málo..... Lekárka mi povedala, že jeden článok na internete ju nepresvedčí o škodlivosti testu. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 19.03.2015, 13:15
Reagovať
Pridané: 19.03.2015, 13:15
Reagovať
Re: Orálny glukózový tolerančný test v tehotenstve
Dobry den. Priamo na otazku ci test je alebo nie je skodlivy odpovedat nedokazeme. Na druhej strane meranie glukometrom z krvi je lacna, rychla a elegantna cesta ako si niektore veci overit, tak naco zbytocne riskovat. Z mojho pohladu je vsak podstatne viac veci, ktore by sa malo u matiek sledovat (najma ide o podvyzivu aj v case otehotnenia), co sa da sledovat nie len cez vybrane vitaminy ci mineraly, ale extremne dolezite je aj vysetrenie "profil mastnych kyselin". O tomto a dalsich testoch sa budem zmienovat v najblisom clanku ktory bude koncom tyzdna vonku. Treba si pockat a podla toho si zariadit dalsie kroky v zivotosprave.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
helenkah
Pridané: 15.10.2014, 13:56
Reagovať
Pridané: 15.10.2014, 13:56
Reagovať
Ockovanie
Dobry den, chcela by som poprosit o opravu odkazu o ockovani (preco ockovanie neabsolvovat). Vopred dakujem
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 30.10.2014, 23:48
Reagovať
Pridané: 30.10.2014, 23:48
Reagovať
Re: Ockovanie
Povodny odkaz uz je asi zruseny, dal som tam novy.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Martuš
Pridané: 08.08.2013, 01:00
Reagovať
Pridané: 08.08.2013, 01:00
Reagovať
Očkovanie
Dobrý deň :-) Čítala som si odkaz ohľadom očkovania a zaujímalo by ma ako ste pochodili u lekárov?
Zobrali do úvahy rozhodnutie rodičov, alebo Vám robili problémy?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado
Pridané: 31.01.2013, 21:29
Reagovať
Pridané: 31.01.2013, 21:29
Reagovať
Re: Očkovanie
Velmi dobre sme pochodili.
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
pinzik
Pridané: 31.10.2011, 17:17
Reagovať
Pridané: 31.10.2011, 17:17
Reagovať
nazor
Caute....podla mojich osobných skusenosti nemože matka pre plod spraviť NIČ LEPSIE ako sa začať vegetariansky alebo ešte lepšie vegansky stravovat....rastove hormony ktorými su krmene zvierata maju na človeka nezvratne devastačne účinky...no toto nie je priestor na vzájomne sa presvedčovanie len si myslím že ak rodičom ide o dieta ktore sa im ma narodit popremyslaju a idu viac do hlbky tejto problematiky a ďaľšia vec je rozmer ľudský....Pre boha je tretie tisícročie a ešte sa nájdu rodičia ktorý svojím detom dávajú piť kravske mlieko....s úctou Pinzo
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vlado Zlatos
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: nazor
Nuz Pinzo, s tym mliekom s tebou suhlasime, ALE. Ak zoberieme ze aj zelenina moze byt z kategorie "zlych" zdrojov (tak ako hormonalne maso tak aj dusicnata zelenina), tak cestu mensieho zla inteligentny clovek predsa vzdy najde. Staci zabehnut na trh, obehat si domacich chovatelov, popytat sa ich na sposoby pestovania i chovu a urcite najdes aj skvele, priam uzasne zdroje masa, vajec, či mliecnych domacich vyrobkov. Hadam si nemyslis ze tu ide o hormonalne maso, ktore nevidelo ani slnecne luce a nepozna co su to rocne obdobia. Staci ze si pozries viac nasich clankov a pochopis o co nam ide. Na to aby sa clovek uchranil hned nemusi byt vegetarian.

Co je ale horsie je nevedomost. Vegetarianstvo je priestor pre mnoho dietnych chyb a pri tehotenstve to plati dvojnasob. Tvoje osobne skusenosti by nas zaujimali, no ist do "hlbky" problemu je nasa kazdodenna parketa, preto vegetarianstvu hovorime "opatrne, radsej nie" a veganstvu: "rozhodne nie".
A pokial ide o nahradu zivocisnych bielkovin a tukov, rozhodne by nas zaujima tvoj nazor na to, ako je mozne, ze novorodenec je v podstate "masozravec" kedze aj matka vegetarianka mu do tela dorucuje vlastne mlieko (ked doji), ktore obsahuje iba zivocisne bielkoviny. Ako sa pozeras na tento fakt?
A pokial ide o nahrady zivocisnych produktov, soja nie je v ziadnom pripade odpoved na prijem bielkovin (zly vplyv na hormonalnu cinnost), mozno trochu strukoviny. Standardny druh zivin, ktory potom prevazuje vo vyzive vegetarianov su sacharidy. Dufam ze tuto problematiku vplyvu sacharidov si si dokladne do hlbky prestudoval. Zacni napr tu:
http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-zdravi/su-hormony-odpoved-na-nadvahu-a-obezitu.html
Diskutovat i argumentovat sa da donekonecna Pinzo. Nehovorme vo vseobecnej rovine, ta nasim citatelom nic neda. Dodaj nieco pikantne, nieco co je vyznamne po odbornej stranke, co obohati aj nas v hlbsej rovine. Mas take nieco?
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
fero
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Pridané: 12.03.2013, 18:12
Reagovať
Re: Re: nazor
Bod pre Vlada +1
Prihláste sa pre hodnotenie komentára:
(0x)
Vytvorte si účet



Vyhľadávanie

NAŠE PROJEKTY

Vlado
Tina

Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.

Rozumiem